Telefoonnummer

+ 31 6 5853 5853

Email

aanvragen@woninginrichtingpeters.nl

Werktijden

Ma-vr: 8 uur - 17 uur

Steeds meer mensen hebben ’s nachts problemen met slapen. Maar waar ligt dat nou aan? En hoe kan je ervoor zorgen dat je wel een goede nachtrust krijgt? In deze blog heb ik de ideale tips, die je kunnen helpen met een betere nachtrust.

Tip 1: Zorg voor het juiste matras.

Een van de meest voorkomende oorzaken van een slechte nachtrust is een slecht matras. Er zijn ontzettend veel verschillende soorten matrassen en elk matras ligt weer anders. Zorg er daarom voor dat je beschikt over een juist matras, zodat je ’s nachts goed je rust kan pakken.

Tip 2: Geen telefoon voor het slapen gaan.

Zorg dat je niet meer op je telefoon zit voordat je gaat slapen. Je hoofd kan zich dan beter relaxen en je zal eerder moe worden. Ook de straling van de telefoons kunnen ervoor zorgen dat je minder goed in slaap valt. Je hersenen blijven simpelweg langer nadenken over de dingen op je telefoon, terwijl je eigenlijk wilt slapen.

Tip 3: Een goed kussen is ook erg belangrijk

Net zoals een goed matras is je kussen ook erg belangrijk. Een kussen zorgt voor de juiste ondersteuning van je hoofd tijdens het slapen. Er zijn verschillende websites je kunnen helpen met het bepalen of je kussen nog goed is. Een te oud kussen kan ook zorgen voor een mindere nachtrust.

Tip: maak eens een afspraak bij een specialist als Morgana voor goed slaapadvies.

Tip 4: Zorg voor een ritme

Een slaapritme zorgt ervoor dat je lichaam een natuurlijke manier van rust krijgt. Elke dag op hetzelfde moment opstaan kan ervoor zorgen dat je minder uitgeput bent die dag. Het creëren van een slaapritme kan vermoeiend zijn, maar uiteindelijk zal het een positief effect hebben.


Tip 5: Wel of geen powernap?

Mensen denken vaak dat een powernap een goede manier is om even uit te rusten. Maar een powernap kan er ook voor zorgen dat je uit je ritme raakt. Omdat je overdag gaat slapen zal je lichaam die nacht minder vermoeid zijn. En je zal dus die nacht ook minder snel in slaap vallen.

Aanbevolen artikelen